Tisdag, F & O

Måste bara börja inlägget med att säga: jag var ett poäng ifrån MVG på mitt musikprov. Fattar ni, ett jävla poäng!? Irriterande, annars hade jag haft mvg i musik. Det har iaf varit dövarmt idag, nästan sådär jobbigt varmt. Åkte till stallet vid halv fem, och då var det fortfarande jätte varmt.
Började med att mocka åt hästarna och sedan fixa höpåsarna, sen fick jag lite bråttom när jag insåg att min träning skulle börja om 10 min, så jag stressade ihjäl mej. Men så låg min tränare lite efter i tiden, så då kunde jag skritta fram i lugn och ro. Även fast hon inte var särskillt lugn, taktade och var jätte tittig under hela framskrittningen.

Jag red med
snodden idag igen istället för att bråka med henne. Men hon gick emot iaf. Hon var jätte dum i galoppen, bockade och sparkade bakut, allt för att få av mej, hemska ponny.

Red Oskar efter henne
. Red ut, mot ridskolan och red lite på deras lilla volt eftersom det var nån träning på den "stora" och bra volten. Påvägen dit var han ganska tittig och ville knappt gå över den lilla bron, men sen vart han duktigare. På volten sen så gjorde jag lite övergångar och flyttade honom lite för skänkeln. Han trycker sig utåt i höger varv, så då måste man ha jätte mycket yttertygel. Det börjar bli lite jobbigt, fast han blir ju bättre och bättre.

Glömde ju säga att Lisbeth filmade träningen idag, så ska se om jag kan få filmerna nån dag. Det blev dessvärre inga bilder idag, men ska se om jag kan få med mig nån med kamera nästa gång jag åker till stallet. Eller iaf försöka leta fram min egna först....


Postat av: Ögonfransson

jag hade 0,2 poäng ifrån G på ett prov -.-'

2011-05-11 @ 07:38:45
Postat av: sara

sv. Ja :) En blogg.se app vore guld.

2011-05-11 @ 15:58:43
URL: http://ussing.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!