Lördag, Sjunde maj

Det blev en lång dag för mig idag i stallet. Trodde själv att jag skulle komma hem tidigare idag än igår. Jag åkte dit vid tov och kom hem vid halv åtta. Är nästan tröttare idag än igår.

Red Oskar först
idag igen. Tog honnom på banan och isabelle hjälpte mej lite. Longerade honnom först i båda varven. Inte alls lika pigg och galen som igår. Cornelia skulle hoppa med sin häst, så hon hade hinde framme, men han verkade inte störas av det. Satt upp på honnom och började med att göra lite volter och halter. Han var inte alls lika pigg som igår, men framåt och jobbade på jätte bra. Sen kom isabelle och hjälpte mej lite, vi jobbade lite på yttersidan i båda varven. "Alice, lägg skänkeln lite längre bak bara" bara nån centimeter och vips så hade han bakbenen under sig mycket mer och trampade under sig resten av passet. Jäkla fin häst.  S A G O  H Ä S T!
Om man hade lite pengar så skulle jag lätt köpa honnom. Det vart mycket lösgörande idag. Min sits har blivit mycket bättre, men det finns fortfarande många saker som jag måste jobba på tills dom blir bra.

Skrittade fram mot
Lyckeby med Fabienne efter att jag ridit oskar. Hon var skitjobbig, taktade, sprang iväg å jag vet inte vad! Lånade Oskars sadel till henne, men den ligger inte heller så jätte bra för att den glider fram hela tiden och då trycker den på hennes bogar, så då kan hon inte röra dom helt fritt. Det ena leder till det andra...
Hon dummade sig jätte mycket inne på banan. Antagligen var det regnbågarna som stod utanför banan. Hon kastade sig bakot och åt sidorna, bockade, rygga och slängde huvudet åt alla möjliga olika håll. Snacka om damphäst. För att inte glömma så att jag snodden på idag, men den verkade hon inte ha nått emot. Men när jag tyckte att hon hade dummat sig för mycket så satt jag av och longerade henne i båda varven. Hon vart helt knäpp och raceade runt och bockade. Typ sådär 12 varv eller nått, jag lät henne springa av sig tills hon tröttnade och då satt jag upp igen. Då var hon mjuk och fin, lossnade och gick finfint! Blev lugn tillslut. Skrittade ut sedan.

Lite osammanhängade text, men så går det om man skriver kvart i tolv i en lördag kväll när man är stört trött!
Har tyvär ingen bild från idag, men vet att Amandas kompisar stod å fota när Amanda red, så jag kanske fastnade på nån bild hoppas jag, men nu svara hon inte på sms "/
Tror det blir stallet imorrn igen om jag orkar gå upp tidigt!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!