Inledde helgen med O & F

Hade so prov idag, och det gick verkligen inte så bra som jag trodde att det skulle gå, med tanke på att jag har pluggat hela veckan. Men hoppas att jag får ett G iaf, då blir jag glad. I tisdags fick jag ju reda på att jag ska kompletera en grej från provet. Jag som tyckte att det gick jättebra...
Efter skolan åkte jag till centrum för att möta upp Isabelle. Fick med mej snälla Nina så slapp jag vara själv. Gick in på konsum och handlade påskmust och choklad.

Började med att longera Oskar på hoppvolten. Han var helt galen och busade jätte mycket. Man blev riktigt rädd av att stå på mitten. Dessie filmade när han var som allra galnast, ska se om jag kan få filmen av henne imorrn. Tillslut så blev han lite lugnare och jag satt upp och gick till den vanliga volten. Han var jätte fin idag, men som vanligt tappar jag min yttersida hela tiden! Måste verkligen jobba på det, samt skjuta bak min ytteraxel och dessutom sträcka mer på mig när jag rider. Ser ut som en hösäck! Ja, det finns mycket att jobba på i min sits. Gjorde mycket halter och övergångar samt volter idag. Nu har det blivit mycket lättare att ställa igenom hans höger sida, förut var han väldigt stel i den sidan, men nu har det blivit mycket bättre. Skrittade av honnom runt hoppvolten två varv sedan.

Red ut på Fabienne sen, hon var också helt knäpp i början, men lugnade sig lite sedan. När vi kom upp till den övre delen av forsen så var Maja där. (För er som inte vet så är Maja en stor, läskig men snäll Irlänsk Varghund) Och jag är jätte rädd för hundar. Så både jag och Fabi blev jätte rädda och hon flög bakot några meter när Maja reste sig upp.  Red till ridskolan och sedan galoppslingan nästan hela vägen bort till högdalen och sedan tillbaka mellan hagarna. Som vanligt sänker hon sig i nacken på väg hem, vilket är väldigt skönt för då känner man verkligen hur hon slappnar av och blir lugn. Men så fort hon ser/hör  nått läskigt så drar hon upp huvudet och går i värsta höga och spända formen. Skrittade bara, men tog lite trav ibland.
Oskar innan ridningen
Söta Weltor som stack ut huvudet ur gallret och ville mysa, gullehäst!
Bild som togs under uteritten idag. Strålade sol i början och när jag red hem mellan de stora hagarna var de mysig kvällsol. Älskar vädret! :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!