Stan!

Klippte ju mej idag. Och blev lite failat med bussarna
pga av att jag och Ronja inte vet vad som menas med
bussbyte!! Vi måste verkligen åka buss oftare!
Iaf så här gick det till:
Medans jag stod å sminkade mej i badrummet så kollade
Ronja bussar. Då bestämde vi att vi skulle ta den som gick
11.22 från Lagergrensväg. Så vi gick ner till busshållplatsen
som vanligt. Men det stod 805 Gullmarsplan (Bussbyte) på
bussen, men vi tänkte inte på det där med bussbytet. Så när
vi kom till Tyresö C gick nästan alla på hela bussen av och
bytte, men vi satt kvar. (Eftersom vi inte hade nån aning om
att vi skulle byta buss) Sen bussen åkte via Lindalen och vi
kom till Älta C, så insåg vi att något var fel. Den åkte liksom
inte den vanliga vägen. Så vi hoppade av och tog 401 mot
Slussen. Då frågade vi dessutom busschauffören hur lång tid
det skulle ta till slussen, eftersom min klipptid började om en
halvtimma. Då sa han en kvart till tjugo minuter. Men när det
hade gått tjugo minuter var vi vid Sickla. Då var jag lagom
stressad kan man ju säga. Sen ungefär efter 25 minuter
så var vi framme vid Slussen. Och när vi kom ner på
tunnelbanperrongen så kom de två tunnelbanor samtidigt.
En mot Ropsten och den andra mot Åkeshov. Och jag hade
ju ingen aning om att Ropsten va den röda linjen eftersom jag
alltid åker gröna linjen. Men som tur va så hoppade vi på
t-banan mot Åkeshov. När vi väl var framme på Odenplan så
gick vi upp i ingången mot Västmannagatan istället för Odenplan.
Så hilma fail av mej. Så då fick vi springa ner till salongen på
Surbrunnsgatan. Men vi kom bara några minuter sent, så det var
lugnt. Så ni ser. Jag är inte så bra på det här att åka kommunalt...
Men jag klippte topparna lite och dessutom klippte jag mittbena!
Sen drog vi upp till Odenplan igen och käkade på Coffehouse
by George. Jätte god lunch faktist. Både jag och Ronja åt
lasagne, den smaka lite annorlunda men jätte god!
Rekomenderas vekligen! Efter lunchen tog vi tunnelbanan
till t-centralen för jag skulle handla några grejer.
Men när vi kom till T-centralen så gick vi åt fel håll så att vi kom
upp vid centralen istället för vid sergelstorg. Duktiga vi är alltså,
och såklart irrade vi bort oss inne på centralen dessutom och kom
ut på nån tågperrong. Så då gick vi ner till tunnelbaneperrongen igen
och gick hela vägen till sergelstorg. Sen in på Åhlens, där jag köpte
en brun utan sol och en deo. Sen så åkte vi till Gullmarsplan och tog
bussen hem igen. Då gick vi hem till mej och hade lite kul med webcamen.
Haha, ibland undrar jag verkligen hur vi lyckas....?

Ronja på Coffehouse by George.

Det här köpte jag idag:
Brun utan sol -185kr Åhlens
Garnier Deo- 35kr Åhlens

Kassa bilder men det är från mobilkameran....




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!