Finaste, underbaraste ponny!

Åkte till stallet idag vid halv fyra, så hade lite bråttom hem från skolan. Men jag hann iaf. Vi kom dit typ två timmar innan jag skulle rida. Så först satt jag, carro och alice r å fika inne i köket i typ en timma. Sen gick vi ut och mockade hennes box, seeegt! Tog in henne i stallet och fixa henne sen ut i ridhuset. Trodde faktiskt att hon skulle reagera jätte mycket på presseningen som ligger över värmestugan. Den blåste ganska mycket. Men hon verkade vara mest koncentrerad på att inte halka. Red barbacka idag iaf. Känns inte så kul att rida med en sadel som glider fram så mycket att hon inte kan röra sina bogar ordentligt, och då så tar hon dessutom inte hjälperna å bara springer istället. Så då red jag barbacka. Ibörjan var det kaos. Hon var jätte taggad och spänd och jag satt och knep med innerlåren/knäna, och formen var katastrof. Hon sprang på som en ridskolehäst. Men efter en stund så släppte allt det där och det gick jättebra. Skulle velat att någon hade filmat, det gick så superbra. I slutet så fick vi en jätte fin låg form och jag kunde göra massa fina tempoväxlingar i traven. Å älskar den där ponnyn alltså!


Postat av: Simone H

så fin! :D

2011-01-28 @ 10:20:15
URL: http://simoneh.se
Postat av: Augustlily

NICE SITE WELL DONE

2011-07-14 @ 15:30:35
URL: http://augustlily.blogspoo.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!