Tre älgmöten och ett race

Red ju ut med Carro idag som bestämt. Han var superlerig när jag tog in honnom, antar att han inte fått ha något täcke på sig ute idag, stackarn. Nu när det regna.

Kände att han
var ganska taggad från början, lite sådär överdrivet. Men vi började med att skritta bort till ridskolan. Och sen in skogsvägen bakom hagarna och vidare bort mot sjön vid Högdalen. Travade lite påvägen dit, eller jag travade och Carro galopperade. Oskar travar lika snabbt som Waphine galopperar. Påvägen dit så såg vi en älg, men som tur var såg inte hästarna den. Och påvägen tillbaka på samma ställe så var samma älg där igen. Vi tog en "liten" galopp. Kände verkligen hur han tog sats redan från galoppfattningen, och låste sedan bettet. Han raceade säkert 100 meter. Fick inte stopp på honnom, eller precis vid öppningen av hagen så saktade han ner till trav och efter kom Caroline i full galopp på hennes lilla ponny, haha! Vilket jäkla race! Sedan började vi trava in i skogen, och efter ett tag så kommer vi till en kulle. Precis när vi kommit upp för kullen så saktar jag av för att det blir nedförsbacke precis efter. Och då springer det en älg, 10 meter framför mig och Oskar. Mitt hjärta stannade några sekunder där. Efter det så skittade jag och Carro hem i chock!

Mockade, fixade
höpåsar och gick runt och fotade lite när vi kom tillbaka.
Alltid lika praktist med vit häst....
Finaste Oskar
Söta Harry!
Glada Pinikkio... Men lycka till imorrn Filippa med castingen!
Pinokkio


Postat av: Ögonfransson

haha, det kanske var de där 3 "tama" älgarna som fanns i trollbäcken förut... de bodde utanför min ytterdörr i flera dagar -.-'

2011-05-16 @ 07:36:34

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!