On my way!

Lämnade ön för nån timma sen. Nu är vi påväg mot Sadelöga tror jag att det hette. hade absolut ingen teckning på förra ön, bara nödsamtal. Dit vi ska nu ligger lite utanför Utö. Om någon av er nu vet vart det ligger, hihi.
Nu ska vi ta ned segel, så måste gå!
Ful cam bild

Godnatt Möja

Var på cykeltur idag med nästan hela gänget. Vi cyklade till toppen av ön och åt lunch på en fiskresturang. Lite jobbigt för mig eftersom jag hatar fisk. Efter cykelturen så tog jag, Oskar, Edwin och Alex jollen bort till några klippor och badade där. Lite senare på eftermiddagen gjorde vi en till cykelutflykt, bara vi ungdomar den här gången. Vi cyklade längst ner på den här ön och sen hem igen. Till middag så åt vi på en resturang nere vid en annan hamn. På kvällen så gick vi till min kompis båt och såg på film där å snackade lite. Nu ska jag sova, godnatt ;)

Godmorgon

Godmorgon alla fina läsare! Hade ställt klockan lite innan åtta för att jag skulle upp och springa lite, men när jag vaknade så hörde jag hur det smattrade uppe på däck av allt regn som öste ner. Så jag struntade i att springa. Idag ska vi ligga kvar här Möja, så åker vi söder ut (antagligen) imorrn. Vi allihopa har tänkt att hyra cyklar här på ön och cykla runt lite. Så jag ska springa efter efter vår lilla cykeltur. Ha det så bra så länge! :)

Supa och röja, vi drar till Möja !

Kom hit till Möja runt 1-tiden idag. Vi gick iväg till klippor och badade där. De va riktigt kallt i vattnet, tårna domnade bort men ändå så badade vi jätte länge. Till middag åt vi på Möja värdshus, jag åt en hamburger tallrik som var jätte god. På kvällen så kollade vi på film i Mickis båt. Nu ska jag sova, ska upp tidigt och ta en jogging runda här på ön. Godnatt!

Storö

Åkte vid elva imorrse från tallholmen, vi låg då på en sten så vi var tvungna att flytta på oss. Vinden hade vridit på sig under natten så att vi tryckts mot en sten. Vi gick för motor hela vägen idag för att vi hade motvind hela vägen. Vi hann ändå upp till Möja innan våra kompisar ringde och ville att vi skulle möta dom, så då fick vi vända och köra tillbaka en bit, passade även på att sätta segel eftersom vi fick motvind. På eftermiddagen så badade vi och det var jätte varmt i vattnet. Spelade poker på kvällen med alla kompisar, jag hade tydligen blivit lite bättre på de nu eftersom jag inte förlorade varje gång, haha ;) internetet härute är ännu segare än vad det var igår. Det tar flera minuter att bara ladda en sida -.-

Äntligen ute

Idag kom vi äntligen ut med båten, efter en lång väntan. Vi åkte inte så långt idag. Tog oss bort till Tallholmen, utanför Ingarö. Där vi ligger nu :) inga vindar alls idag, och ändå så var det inte så varmt. Vi får hoppas på bättre väder och vindar imorrn så hörs vi då. jag ska verkligen försöka att blogga, men internet går super segt härute så de blir inte så bra uppdatering ;)

Godnatt

Dags att sova nu efter en (inte särskillt) lång dag. Har även märkt att mitt data batteri börjar bli dåligt, datan dör även fast laddarsladden sitter i. Nog dags att byta snart. Ååååh fick just ett myggbett! Precis under rumpan, på baksida lår liksom. Nu kommer jag aldrig kunna somna, blir väl till att gå och hämta myggbettssalvan och stänga fönstret. Ska vänta tills Ronja kommer hem från sin kille, vilket kommer ta typ tre timmar.... Måste prata med henne innan ja somnar. Men det här får bli det sista inlägget ;)

Någon som längtar.....?

Nä, skulle inte tro det va ;)

Tanken på snö och skidåkning dreglar man nästan över nu, men inte tanken på 28 minusgrader i Stockholm!

Söndag

Mamma skjutsade upp mej och Axel till golfbanan. Vi var där i över två timmar. Slagen på rangen och oväntat bra, eller de flesta bollarna iaf. Efter det så körde vi en chpiningstävling och två puttningstävlingar, och Axel vann alla tre. Men ledde i början, å de flesta bollar hamnade i koppen. Fick även en bild idag.
Axel på rangen

Nu ska jag iväg med familjen och äta på resturang :)

12:51

Gick inte upp så tidigt som jag trodde, orkade verkligen inte upp och springa. Även fast jag behöver det.

Ska upp till golfen med Axel och öva, hoppas att det inte blåser så mycket bara. Blir nog kvaar där ett bra tag. Mina planer för idag håller nog inte. Tror inte att jag hinner på bio med Ronja, får se hur det blir. Måste ju öven packa.

01.17

Sista inlägget för "idag" då. Ska inte vakna lika sent imorrn som jag gjorde imorrse, har nämligen tre planer för imorrn. Först så ska jag ut och springa, om det inte är för varmt bara. Måste verkligen få bättre kondis nu inför träningssesången. Den andra planen är förstås att åka upp till golfen och öva. Och den tredje planen är att försöka hinna iväg på bio tillsammans med Ronja, sista gången vi ses på ett tag. Då måste jag verkligen kunna klämma ihop allting så att jag hinner allt innan kvällen, måste ju packa också innan måndag. godnatt då

Städat

Det händer inte så ofta att jag städar i mitt rum. Men nu är det rent och snyggt. Eller kanske inte längre, men för några timmar sen var det fint.

Lördagkväll

Var somsagt ute på Notholmen tillsammans med Ronja. Vi satt bara och prata i två timmar ungefär. Sedan när vi cykla hem så kom det världens regnskur, men vi cyklade ifrån regnet :)

Fulbild, men om jag lägger upp någon annan så får jag en arg Ronja över mig...!

Myskväll

Golfen gick jättebra, eller iallafall slagen på rangen, sen var puttningen en ren katastrof. Men slagen kändes bra, och det var huvudsaken :)

Har precis käkat middag med familjen, de blev tacos. Alltid lika gott :)

Bara å byta om till lite bekvämare kläder och sen ska jag ner till Notholmen (antagligen) med Ronja å bara ha de mysigt. Nu har vi inte träffats på en vecka så de blir kul :) Tror att jag tillochmed tar med mig kamern dit ut! :)

Snabbt inlägg!

Gick upp vid tolv idag, brukar faktiskt aldrig sova så länge. Åkte nästan direkt till Sickla och hansdla mat med mamma och pappa. Köpte även en räddningsflytväst till mej, så nu har jag en ny flytväst.

Blev ett snabbt inlägg för nu ska jag upp till golfbanan med Axel och öva lite. Hoppas det går bättre idag än igår iaf :)

Med den är låten säger jag godnatt

Blont hår?

Funderar på att slinga håret blont efter sommaren. Jag vart ju så himla nöjd efter, men sen kom ju utväxten skitsnabbt? Men jag tror jag gör de iaf :)
Hösten -10

Ny vs gammal design + header

Den gammla

Den nya

Själv tycker jag såklart att den nya är mycket snyggare! Hade redan hunnit fixa en del på den nya designen när jag print scren'ade. Så därför ser den lite muppig ut ;)

Och tydligen fungerade det att ta en bild från facebook och göra till header utan att kvatliten blir helt kass :)

Om något ser knasigt ut så är det bara att trycka på F5

Bloggen blir fin

Håller nu på att göra om designen helt, och dessutom en ny header. Headern blir bara en enda enkel bild, men de får ni nöja er med :) Den kanske ser lite knasig ut just nu, men de fixar sej snart :)

Tur att man har två datorer till hands, annars bli allt helt knas! :)

Snart ny design

Var uppe vid golfen idag och övade lite. Slagen på rangen gick ganska bra i slutet. Men chipningen och puttningen gick helt åt h*lvete idag, fy va de gick dåligt. Kanske hinner dit imorrn igen, får se.

Har även laddat ner en bloggdesign nu, så ni slipper se den här tråkiga som jag har haft i snart ett år nu. Har ju sagt flera gånger att jag ska byta, men det har inte blivit av, men nu SKA jag! Lovar :)

Kaos i Oslo

Ni som inte har sätt på nyheterna, eller inte hört på radion så är det kaos i Oslo just nu. Tidigare under dagen så var det en explotion av en bomb inne i centrala Oslo. Riktigt läskigt! 5 personer omkom och massor skadades.

4 mil från Oslo sker det en skottlossning bara nån timme senare. Skottlossningen skedde ute på en ö där norges ungdoms socialdemokrater hade ett läger. Mannen kom in och sköt på människor omkring sig. Flera personer skadade.

Visst är det läskigt, stackars Norge! :O

Någon som vet vart man kan köpa en sån här tröja?

SK. Pippi tröja

Fredag

Sitter i soffan med datan i knät, det är så himla varmt ute så jag orkar inte vara ute. Vi hinner tyvärr inte ut med båten idag, så vi ska handla all mat och sånt idag, så åker vi ut imorrn istället. Vi måste upp till golfen idag och öva, hann ju inte igår.  Skriver mer ikväll :)

God Morgon!

Har precis gått upp och käkat frukost, pappa hade vart snäll å vart ner till affären och handlat frallor imorrse, tack :)

Nu sitter jag och ser på simhopps's VM men ska byta till den stationära datorn så att jag kan skicka över bilderna till tvillingarna :)

Kväll

Har inte gjort nånting ikväll verkligen. Ätit middag med familjen och farmor, pappa grillade fläskfilé och så vart det potatis till och massor av såser och grejer. Åt gino till efterrätt, alltid lika gott :)

Nu är det bestämt att vi ska ut med båten, vi kanske åker imorrn. Men då måste vi iväg och handla mat imorrn och dessutom köpa en ny flytväst till mej eftersom min är waaaaay för liten. Blir nog lite stressigt eftersom jag och Axel måste upp till golfen och träna, hann ju inte idag.... :(

Imorgon måste jag gå upp ganska tidigt för jag har lovat Caroline och Jennifer ( på Tvillningryttarna) att skicka massa bilder till dom. Och dom ligger på min gamla dator som tar hundra miljarders år att starta...

Godnatt!

Trist väder

Det är verkligen jätte tråkigt väder ute idag, har regnat hela förmiddagen, men nu verkar det vara uppehåll iaf! :)
Var ute med hunden och jag var genomblöt när jag kom in igen och hade bara varit ute i 20 minuter.

Sitter och kollar på Nordea Masters från Bro Hof Slott med pappa. Ska städa lite och sen ducha innan middagen :)

Bro Hof

God Morgon!

God morgon! Vaknade ganska sent idag, för att vara jag. Tänkte gå upp hyfsat tidigt för att se på ridsporten på Eurosport, men jag orkade inte gå upp ur sängen. Jag har absolut ingenting att göra idag förutom att städa, och dessutom är det dötråkigt väder ute!

Nu är jag även medlem på Bloggriket som gör att man får fler besökare - Bli medlem ni också!

Bildlänk

Sista inlägget....

Det här blir mitt sista inlägg för ikväll. Går nog upp ganska tidigt imorrn, eller hyfast tidigt. Blir nog runt nio tror jag. Tycker själv jag har skrivit ganska många inlägg idag, även fastän det inte finns så mycket att skriva om nu när jag inte gör så mycket på dagarna, så det finns ganska mycket tid för blogg men inget att skriva om.

Så om ni har nått ni vill att jag ska skriva om så äre bara att kommentera! Vad som helst! :)

Bild på mej från 2006 (?) Lite bildbrist just nu!

Ridsport på Eurosport

Onsdagkväll

Sitter och kollar på tv, hann precis kolla på en liten snutt av världscup hoppningen i Aachen på Eurosport innan den tog slut. Nu börjar dressyren här på Eurosport som jag hade tänkt att följa nu i en halvtimma.

Tinne

Visst är det lite konstigt att dom inte visar mer ridsport på TV även fast det är Sveriges tredje största sport, eller vad tycker ni?

Ridsport från Achen på Eurosport

Laptopstöd

I måndags var jag och mamma på IKEA och handla lite saker. Vi köpte två laptopstöd. Ett lutat i hårdplast och en platt i hårdplats med kudde under. Den är jätte skön att ha när man sitter i soffan så slipper benen brännas ihjäl av fläkten på datorn. Men min dator bli så jäkla varm så att laptopstödet nästan smälter, det är helt sjukt! Tillochmed kudden under blir varm, haha!
Så ser den ut, 129 :- på IKEA

Notholmen

Var ute på Notholmen med mamma och Elvis för nån timma sen. Vart ganska kyligt när vi kom dit ut, även fast det var sol. Satt och myste på en klippa där :)

Snart ska jag upp till golfbanan med pappa och Axel å träna lite.
Puss

Hemska mobilbilder, men som ni vet så är min kamera kvar på öland... :(

Lunch

Precis käkat dagens andra lunch, det blev Wok, riktigt gott faktist :) Nu ska jag ned till slottsparken med mamma och gå med hunden där :)
Ursäkta mobilbild, kameran är kvar på Öland

Ny header...?!

Jag vet att jag har haft den hära headern i säkert sex månader nu, känner att det är dags att byta. Det får bli någon solnedgångsbild från Öland. Men jag kan inte fixa det innan Ronja har kommit hem, för jag behöver bilderna, och dom bilderna ligger på hennes dator, just nu är hon på SSC och kommer inte hem förens om en vecka typ, och det går tyvär inte att ta bilden från fb för då blir det bajsdålig kvalité :( men ni står nog ut en vecka till :)

Godmorgon!

Även fast det inte är morgon, men säkert många av er som precis har gått upp. Har varit iväg och spelat lite golf på morgonen. Bara övat lite, slog lite på rangen och hade putt och chip tävlingar med pappa och Axel. Ska nog ut och sola en stund nu när det äntligen är sol och sen ska jag nog iväg med mamma och handla ;)

Öland

Ja, somsagt har jag ju varit på Öland tillsammans med Ronja och hennes familj.  Har inte orkat skriva nått under hela veckan eftersom jag bara har haft mobilen till hands. La ut en hel drös med bilder, fotade ingenting med min egna kamera bara med Ronjas, så har tyvär inga bilder. Dessutom ligger min kamera kvar på Öland hos Ronjas föreldrar så de blir inga bilder den närmaste veckan, får väl se när jag får se den igen....

Har haft det jätte kul och träffat roliga människor och hela veckan har varit superkul! Längtar tills nästa år! :)

BILDBOMB: Öland !

Jag och William, gratis popcorn på Böda
Jag och William på en hoppgrej på Böda
Jag i Köpingsvik
Flytt till Ekerum's camping
Jag och Ronja åkte på Cykeltur och cyklade 1, 7 mil!
Jag på stranden i Köpingsvik
Jag i Köpingsvik

Profilbild på Facebook
Första kvällen i Köpingsvik

Solnedgång i Köpingsvik. Utomlands känsla?

Sista bilden då.

Ronja tog massa bilder med systemen, men de ligger på hennes dator. Så funderar på att skriva ut några och sätta upp på väggen :)

Åby 90cm

Deppmode- On

Dessie - Whatcha Got

Tycker att låten inte är så överdrivet bra, men den funkar att lyssna på

SOOOL

Lugn och skön dag idag, bara hemma ensam med hunden, solat ett tag på förmiddagen. Värmde på nån WOK-mis som låg i frysen och tog ett glas iskall cola, sjukt gott! Nu; lägga sig på madrassen och jobba lite på brännan!
Ja, jag har bikini på mej!

Öland

Har snackat med mamma och pappa, nu är det bästämt, jag följer med Ronja till Öland en vecka, och vi åker på söndag! Kommer bli så sjukt jäkla nice, hon och jag ska bo på en camping vid en strand, ooooohh vad jag längtar!
Vi ska bo i Köpingsvik, lite bilder från Google:
Längtar!

Onsdag

Idag så har jag varit nere på stranden med Ronja, bara haft det sådär super mysigt med bad och sol. Efter det har jag inte gjort någonting verkligen, satt inne i min brorsas rum och snacka med honnom och lyssna på musik. Det gör vi nästan varje dag nu den senaste tiden.

Det här var sista gången jag träffa Ronja tills på söndag. Hon åker till min kompis land nu imorrn, jag valde att inte följa med efter att det hänt lite saker med den kompisen.
Jag och Ronja innan skolavslutningen

Allsång

Sitter och kollar på allsång med Axel just nu, lite sådär sommarmys! När man ser ut över fjärden me solnegång å allt. Världens HÅKAN HELLSTRÖM spelar även där ikväll, wiiiie! Nu ska jag va lite social mot Axel. Ska ut med Ronja och några kompisar om en stund :)
Världens bästa HÅKAN förra året i juni.
Bildkälla: Aftonbladet

Nacka Forum

Var en stund i nacka forum och fick med mig det här hem:
Blus- ZARA
Randig piké- T12
Blus- Sisters
Blus- MQ
Skjorta- H&M
Linne- H&M
Blus/Skjorta- H&M

Hejdå norrköping

Nu sitter jag i bilen påväg hem till Stockholm efter ett underbart ridläger i Åby. Det gick hyfsat bra på tävlingen idag. Hoppade fram ett räcke på 1m och hon var jätte fin. Hon blev sjukt taggad när vi kom in åå banan. Hindrens låg på 80 - 90 cm. Det gick bra fram tills tredje hindret som var en kombination. Där stannade hon och jag höll på att flyga av, men det gick bra. Hon är superfin verkligen. Kommer sakna henne grymt mycket!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!