Uteritt

Kom hem för en stund sen. Har varit i stallet
sen elva idag. Så runt 6 timmar, men som tur
va så var det ganska varmt, typ -3 grader.
När vi kom dit så hämtade jag hästen direkt
ur hagen, väldigt skönt att gå i djupsnön till
hagen eftersom det inte är plogat runt hoppvolten.
Sen när jag precis skulle sadla så kom isabelle in
och sa att hon hade jättebråttom, så hon undra
om jag kunde ta lunchfodringen. Så jag ringde upp
till Hedda så att hon kunde komma ner och hjälpa mej.
Så då kom vi iväg en halvtimma senare än vad vi tänkt.
Så vi skrittade bort till ridskolan, sen så började vi trava.
Då bockade hon, fyfan va arg jag va. Jag höll på att flyga
av flera gånger. Och det va traven, då kan ni ju förstå hur
hemsk galoppen vart. Hon har aldrig varit så när jag har
ridit henne, och jag har ridit henne i ett år nu. Hon var så
himla galen idag, men jag hade tur å inte flög av, men det
var jätte nära flera gånger. Men iaf så red vi bort mot Högdalen
och tillbaka samma väg som vi kom. Och det var bakom ridskolans
hagar. Där var red plogat och ganska bra underlag, så där är
vart det lite trav och galopp. Sen red vi skogsvägen halvvägs
till lyckeby, ni vet vilken väg jag menar.... Hon var lika galen
då. När vi hade ridit klart så kom Hedda ner till mej så fick
hon hjälpa mej att mocka. Sen så satt vi å vänta på att Lisbeth
skulle rida klart så att vi kunde åka hem med henne. Medans
vi vänta så åt vi massor med pepparkakor och drack varm
choklad,muuuuums!
Nu ska jag ducsha och sen blire nyår med Roooonja!!



Postat av: tove - dressyrblogg

sv: haha okej :D jag är också ganska snål, men det kan man va tycker jag ;) så länge man inte är "dum-snål" xD

2011-01-01 @ 21:05:25
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!