Trysil

Idag åkte vi över till Norge, vi åkte vid halv åtta och var framme lite innan tio. Så när vi skulle betala liftkorten så strular banken så att kassan inte fick bankkontakt så vi inte kunde betala, så då gick vi till en bankomat. Men det var samma sak där, Jävla Norge! Sen tillslut så funkade det och vi fick våra liftkort. Åkte genom hela systemet på bara nån halvtimma/timma. Trysil är ganska litet och påminner lite om Romme sådär. Från en topp till en annan. Iof åkte vi inte igenom hela systemet för det var massa barnbackar lite längre bort som vi struntade i att åka, bara bortkastad tid.

Åkte lite puckelpister och lite långa sköna transportsträckor som man kan leka lite på. Lite kul sådär, åkte med pappa och Axel då, sen efter lunch så bytte vi med mamma så att hon fick åka istället för pappa. Eftersom någon måste ta hand om hunden medan vi åker.

Med mamma åkte vi lite lugnare och försiktigare i lite lättare backar. Ramlade även två gånger på eftermiddagen, haha! Riktiga pinsamt-dåliga fall också. Det första i en röd backe där detvar en kör sakta skýlt, så jag skulle bromsa.

Men det var sorbé-snö, så det blev lite tungt så ramla jag. Typ samma sak hände andra gången när jag skulle göra en halv vändning (till bakåt) så fick jag felskär och fastnade i sorbén. Ramlade och fick snö innanför hjälm, skidglasögon, byxor och jacka! Inte skönt! Mina ben och armar var åt alla håll, hah fyfan alltså! tur att vi var dom enda i backen!
Alltid pappa å förstöra bilden med att zooma in, så att de blir sump kvalité :(
Dessutom suger fokusen på iphonen när bilden zoomas in...



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!