Fredag, Femtonde April

Tråkiga lektioner idag i skolan, som vanligt. Förutom att dom är skitchill på fredagar, eller iof så har vi två timmar matte innan lunch så de är ju inte så nice. Efter skolan gick jag och Hedda å köpte pizza som vi tog med oss till stallet, sen tog vi bussen till stallet och min tränare Isabelle hämtade oss där. Direkt när vi kom dit så bytte vi om och sen käka vi och sedan mocka. 

Vi började med att longera Fabienne, hade inspänningar på henne så att hon skulle jobba lite, men hon var helt galen i vänster varv och bara sprang, sen bytte vi över till höger och då var hon super duktig!


Sen tog vi in Calle från hagen, och han var helt galen, ganska hingstig och började studsa på stället. Fixade i ordning honnom lite snabbt, longerade honnom nån minut bara innan jag började rida. Han var inte alls lika fin som  i tisdags. Idag var vi ju ute på dressyrvolten, så kände att han inte koncenterade sig lika bra som inne, dels för att det finns så mycket och titta på, och dels för att det är så mycket andra personer och hästar runt omkring. Han var ganska tung idag, och ganska jobbig. Lyssnade inte alls bra på hjälperna och det resluterade till att jag blev trött och sur på honnom. Och det gjorde saken ännu värre. Formen var lite halv okej, kunde varit bättre om jag hade kämpat på. Men nöjde mig med det som blev.

Vi longerade Oscar lite bara innan jag började rida honnom också. Även fast han är runt 1.80 så var han inte så mycket häst att rida. Han har varit polishäst, och därmed hade han lätt att gå på tygeln, fast även formen var också fin. Jätte mysig häst att rida, gjorde inget dumt. Det jobbiga var att han har svårt med ställningarna. Det kändes, han var helt stel i hela nacken är jag skulle ställa lite bara. Tänkte jobba lite med det imorrn, så att jag får loss det lite.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!