Uteritt

Kom till stallet och mockade, sedan när jag skulle göra höpåsar så låg det bara massa löst hö, och de små balarna låg underst. Så jag var tvungen att fylla alla påsar med löst hö. Det var ett rent helvete att knyta ihop påsarna, speciellt 3 och 4 kg påsarna.

Fixade Oskar lite snabbt och så kom Dessie till stallet. Hon skulle rida ut så då red vi ut tillsammans. Hon red barbacka och jag med sadel. Vi red bort till ridskolan, sedan bort till Högdalen och tog skogsvägen hem. Oskar var pigg och tittig, han var jobbig och skulle stanna och titta på saker hela tiden. Inte nog med det, han är ett matvrak dessutom! Stannar vid varje buske/träd och ska äta. Eller så dyker han ner i gräset. Vi tog lite trav och galopp också. Han var helt överlycklig över att få komma ut i skogen och busa å springa av sig lite. Han gjorde lite glädjeskutt då och då. Han är så himla knäpp den där hästen alltså! När jag hade ridit honom så var jag ute å gick med Fabienne en stund så fick hon beta lite också.Hon hade vilodag idag.


Jag och Oskar

Dessie och Tesla

Sjön vid Högdalen!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!