Träning för Isabelle

Åkte till stallet idag vid fyra med lisbeth. Hon red före mig, så därför åkte vi ganska tidigt. Väldigt skönt, idag så slapp jag mocka eftersom Cornelia skulle mocka ur allt och lägga i nytt spån! Blev lite sen ut till ridhuset idag, men det var faktiskt inte mitt fel. Cornelia hade sadeln så jag fick vänta tills hon kom in, sen så skulle hon ta tempen på fabbi eftersom det går ett virus i övre stallet just nu.Jag red med snodd idag på henne, för hon hade gått emot skänkel mycket på senaste. Hon var jätte duktig när vi kom ut i ridhuset och skritta och trava. I traven var hon helt underbar. Vilken jävla skillnad det är att rida med snodd! Har inte gjort det på cirka 2-3 år kanske. Så formen var jättefin och det var lätt att ställa henne åt båda hållen. Galoppen var katastrof! Jag lovar, hon var jätte dum, lyssnade inte på skänkeln eller nånting. Och i volterna så genade hon hela tidn. Dessutom så har hon börjat stanna och bocka/bakut i galoppen för att sadeln glider frammot, vilket är jätte jobbigt. Så i nästan varje galoppfattning bockade hon. Dum ponny! Vi jobbade ganska mycket med övergångar och tempoväxlingar idag. Men förutom bockningarna så gick det bra. Hon vart väldigt svettig på både kropp och hals. Men vi har inget halstäcke, så det fick bli minn egna konstruktion, hehe. Med skrittäcke på halsen!


Haha, riktigt snyggt!


Postat av: Carro

Du red m. snodd på ridskolan innan sommaren?

2011-01-19 @ 13:44:49
URL: http://goldigoldenangel

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!