Kungälv!

Nu har jag kommit hem från Göteborg, ska skriva lite om varje dag. Vi var i Kungälv som ligger typ 20 min utanför Göteborg. Vi bodde på hotellet Fars Hatt i kungälv.

Fredag 28/1:

Vi möttes på centralen och tog nåt regionalt tåg till Göteborg som tog 5 timmar. Satt bredvid Mathilda hela vägen dit. Tog buss från Göteborgs central till hotellet. Vi packade upp sen var det samling i lobbyn. Efter samlingen gick typ hälften av alla åkare upp till mitt och carros rum och snackade i nån timma. Snackade om lite roliga saker sen så gick alla till deras rumm och tränarna kom å samlade in alla mobiler. Sen var det dags att sova.
Lördag 29/1:

Vi gick upp vid halv åtta och åt frukost vid åtta. Sen så packade vi ihop alla tävlings saker och började gå till kungälvs ishall. Först så värmde vi upp i omklädningsrummet, lite smått tajt därinne. Nog ett av de minsta omklädningsrummen jag har varit inne i.  Träningen gick bra och vi hade några fall.  Efter träningen så gick vi in till skolan som ligger precis intill. Där fixade vi håret och sminkningen. Vi käkade lunch inne i skolmat å de blev lasagne som tog slut när vi skulle äta så vi fick vänta på att nästa matleverans skulle komma, och det tog ett tag. Efter maten så fortsatte vi med sminkningen och började värma upp igen. Vi gick till en av skåphallarna och värmde upp där. Lite mer plats än i omklädningsrummet, haha. När vi hade dansat och trampat igenom programmet några gånger så körde vi hejjarramsor och taggade lite. Sen var det dags att gå tillbaka till ishallen. Vi satte på oss dräkterna, körde skrikcirkel och lite sånt. Sen var det dags att gå på isen. Vårt åk gick jätte bra, hade ett fall i passeringen. Men fick inga poäng för stegen genom passeringen för att nån petade med taggen, och inte några poäng för pivioten, för att vi började vrida förmycket innan. Lite synd. Efter vårt åk så böt vi om och kollade på resten av tävlingen i typ 2 timmar. När klockan va typ kvart över sex så började prisutdelningen. Vi var super nervösa och hoppades verkligen på en bra placering. Vi kom ju trea förra året så vi ville komma nått bättre. Men först kom team Twilight, tvåa team Fantasy och vi kom trea som förra året. Efter oss kom team Caprice från nacka på en fjärde plats och det sista laget kom jag inte ihåg vad det hette. Vi fick ihop 23 poäng, och det var en poöng bättre än förra året. Efter prisutdelningen så sprang vi upp till Ica Maxi å köpte massor av godis, chips å läsk som vi skulle ha på hotellrummet. Sen så skyndade vi oss tillbaka till bussen som körde oss till hotellet. När vi kom fram hade vi typ 20 min på oss att fixa oss, så det var väldigt bråttom. Bytte kläder och sedan sprang vi ned till maten. Blev nån pasta med skinksås. När vi hade ätit klart fick vi se på vårat åk på film och det såg ganska bra ut. Men så fick vi se Fantasy's åk, och tydligen så följde de inte reglerna osv. Och det såg inte bra ut eller höll inte platserna, så igentligen borde vi fått en bättre placering. Efter det så gick vi nästan häflten av laget upp till mitt och carros rum. Så satt vi och svulla godis hela kvällen. Dom andra gick till sina egna rum vid halv ett tror jag, sen gick vi å la oss.
Söndag 30/1:

Gick upp vid åtta och gick ner till frukosten och käka, sen så packade vi ihop det sista och tog bussen till centralen, så väntade vi på tåget i en halvtimma. Vi åkte X2000 tillbaka till Stockholm så det gick på 3 timmar. Skönt att det gick så snabbt. Jag åt upp nästan allt godis och allt chips påvägen, så nu har jag knappt något kvar.
Oj, det här är nog det längsta inlägg jag någonsin har skrivit. Men aja, så blire när jag är borta. Här kommer lite bilder! Har inga från omklädningsrummet bara från middagen :(
Haha, knäpp tränare.... ;)
Finaste Melina och Jag innan middagen.
Vi äldre i teamet, Melina, Ronja, Diana, Mathilda, Emeline, Carro och Jag!


Postat av: Hedda

ja vad ska jag annars göra tkr du? Det finns ingenting där och jag kmr aldrig hinna rida innan det blir mörkt.

2011-01-30 @ 21:14:47
URL: http://heddanystrom.blogg.se/
Postat av: ögonfransson

FOCK YOU!! varför får inte jag vara med bland de äldre!?! T.T jag är MINST två år äldre än alla andra!! >.<

2011-01-31 @ 17:53:39

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!