Tisdag, Tolfte April

Skolan idag var lika tråkig som vanligt. På musiken övade vi bara på saker inför provet imorrn. Samma sak på No lektionen. På bilden så gjorde vi påskkort. Direkt efter skolan så skyndade jag mej hem så att jag skulle hinna ut med hunden innan jag åkte till stallet. Så tog en promenad på 20 min innan jag åkte. Hann inte äta något, så jag var super hungrig när jag kom till stallet! När jag kom dit hjälpte jag isabelle med insläppet, när jag just hade hämtat fabienne ur sin hage så kom Marie förbi med sin svarta unghingst. Då fick hon värsta dampet och började stegra och bocka. Då tog isabelle henne så tog jag hennes häst istället. Mockade sedan åt båda hästarna och gav Calle en ny torv. Jag borstade honom i typ en timma, sen gick jag ut i ridhuset. Tog med mig longeringslina och gramanen ut till ridhuset. Jag började med att longera honom i båda varven och alla gångarter. Jätte duktig förutom att ytterbogen faller utåt lite för ofta och att bakbenen inte hänger med. Efter det så hoppade isabelle upp på honom och skrittade honom lite, sen tog jag över. Han var inte alls som jag hade tänkt. Ganska seg, så man behövde vara rätt så på hela tiden. Formen var mycket lättare och enklare väster varv. Då han var lite mjukare i det varvet. Jätte rolig häst att rida. Fick inte med mig någon som kunde filma/fota idag. Men på fredag, lördag och kanske söndag ska jag dit igen, så då ska jag be någon filma och fota! Då ska jag även rida isabelles nya stora häst, på 180cm.Hon är bortrest i helgen, så då blir det mycket stall :)
Äntligen en sadel som passar för min feta rumpa! Helt ny är den dessutom!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!