C & F

Fick skjuts av carro och hennes mamma till stallet idag.
Mockade och fixade påsarn åt båda hästarna (issa fixa hinkarna).

Calle:
Fixade Calle inför träningen, skrittade fram inne i ridhuset. Bara filippa var därinne när jag började rida, sen gick hon och då blev jag själv en stund. Men bara efter några få minuter droppade det in fler å fler och tillslut var vi runt 5 st därinne. Det låter inte som så många, men vårt ridhus är så pass litet att det blir fullt om man är fler än tre. Men Calle var jätte duktig och lyssnade jättebra, dock hade jag inga sporrar. Hans yttersida börjar stärkas mer nu, och man börjar verkligen känna att man får stöd där nu. Tycker att han har utvecklats ganska mycket de här två/tre veckorna. Skrittade av honnom ute, då det var hyfsat fint väder.

Fabienne:
Sen gick jag in och borstade av honnom lite snabbt och ställde in honnom i boxen och tog ut fabienne istället. Borstade bara av henne lite snabbt. Skrittade ut barbacka till ridskolan å tillbaka, ett varv runt hoppvolten och sen bort till vägen och tillbaka till stallet. I början var hon jätte spänd, tittig och gick i hög form. Men på tillbaka vägen fram ridskolan blev hon lugnare och sänkte nacken. Hela vägen hem och resten av ritten hade hon en låg och fin form. Kände lite på traven runt hoppvolten. Hon var lugnare än vad jag trodde, men ändå lika på som vanligt. Avslutade med att skritta fram å tillbaks till vägen. Så kom det fram en jätte söt tjej på cykel å ba: - vad heter hästen? -fabienne -ååh, så det är hon som är fabienne. Va fin hon är! Gullig liten tjej alltså! Sånt blir man glad av! :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!