Annandagjul

Åkte till stallet idag vid kvart i tio ungefär. Fick
skjuts av pappa. När jag kom dit så va inte Hedda
där, för hon hade försovit sig. Så  hon kom en halvtimma
senare.  Men iaf så hämtade jag Annie ur hagen. Och jag
hade verkligen ingen aning om vilken hage hon stod i.
Så jag gick och letade jätte länge tills jag insåg att det fanns
ett hagshema i foderkammaren. Så jag gick dit och kolla, sen
när jag gick upp till hagen så kunde jag inte hitta den. Hittade bara
hage 2 och Annie står i 1. Men tillslut så hittade jag stigen som går
upp till Annies hage. Samtidigt som jag skulle ta ut henne så försökte
både Day och Amy ställa sig vid grinden och smita ut. Men som tur va så
gjorde dom inte de. Hade blivit lite jobbigt annars. Sen borstade jag henne
och sadlade och när jag var klar så kom Hedda. Vi gick ner till ridhuset, men
så var de en tjej därinne som tränade. Vi skulle hoppa men hade inte bokat
så då kunde vi inte ställa fram några hinder. Men när Hedda hade skrittat
så hade den där tjejen tränat klart så vi gick in i ridhuset och började bygga
fram lite hinder. Det brukar ändå vara så många som rider på söndagar
i ridhuset. Så nu ska Hedda hoppa/bommar varje söndageftermiddag
eftersom jag tränar 11-14 innan. Så det blir kul, hoppas jag. Och Annie
kommer i lite bättre form. Vi hade en linje på långsidan med en oxer
och ett sockerbits hinder. Hedda va jätte duktig, eftersom Annie inte
har hoppat på jätte länge. Red jätte bra, det är bara lite yttertygel/skänkel
som saknas ibland. Men annars super! Här kommer en lite kort film på dom.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!